Sunday, June 2, 2019

Star Blast theme 1: Language Barriers

Tema 1 de Star Blast: las barreras lingüísticas


















The Arrival (2016)



In Star Blast, adventurers will witness the creation of the Common Code, a universal language. Such huge undertaking makes linguists not only a device in the novel but also empowers them as a class of characters to equal warriors, mentats, priests, and else. Linguists comply with the rules of the Book of Namers like coherence, cohesion and consistency to develop the Lingo. On Irie too, all demonyms source from the same semantic field, pop culture from the sixties, Hendrix Island, Woodstock village, Janis Joplin river ...
The Common Code is not the only game of language in Game One. We find a few Earth languages and language implants too, long sentences, logical word-order breaks, shifts of points of view from omniscient to first person narrator...

En Star Blast, los aventureros asisten a la creación del Common Code, una lengua universal. Tamaña empresa convierte a los lingüistas no solo en un recurso, también los empodera como clase de personaje a la par que guerreros, mentats, sacerdotes y demás. Los lingüistas se ciñen a las normas de El Libro de los Nominadores, como las de coherencia, cohesión y consistencia, para desarrollar la lengua. En Irie también, todos los topónimos pertenecen al mismo campo semántico, la cultura pop de los sesenta, la isla de Hendrix, la aldea de Woodstock, el río Janis Joplin...
El Common Code no es el único juego lingüístico en Game One. Encontramos muchos idiomas de la Tierra e implantes liugüísticos también, oraciones largas, alteraciones del orden lógico de las palabras en la oración, giros en el punto de vista desde narrador omnisciente a narrador en primera persona...

No comments:

Post a Comment